Renault R35




Renault R35

Rok výroby 1936 - 1940

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_R35

Kategorie: Vojenská technika

Popis

V roce 1933 byl zahájen vývoj nového lehkého pěchotního tanku jako náhrady zastaralého FT-17. První prototyp nového nadějného tanku byl postaven koncem roku 1934, začátkem roku 1935 byly zahájeny jeho zkoušky. Korba lehkého tanku R-35 byla snýtována ze tří odlévaných částí. Pancéřování bylo na lehký tank těchto rozměrů neobvykle silné, navíc díky technologii odlévání vhodně tvarované. Vnitřní uspořádání korby bylo konvenční. V levé přední části byl prostor řidiče, výhled mu umožňovaly dva poklopy. K pohonu sloužil v zadní části korby uložený zážehový motor Renault o výkonu 82HP. Zajímavě byl řešen podvozek. Ten se skládal na každé straně z hnacího kola vpředu, pěti pojezdových kol, vlečeného napínacího kola a tří napínacích kladek. Pojezdová kola byla uložena v kolébce, která byla ve spodní části uchycena ke korbě čepem, v horní části pak pružně pomocí gumového válce. První pojezdové kolo bylo uchyceno samostatně, zbylé čtyři byly uchyceny vždy ve dvojicích sdílejících společný pružící válec. Vlečené napínací kolo plnilo zároveň funkci pojezdového kola, díky čemuž se snížil potřebný počet pojezdových kol k rozložení hmotnosti tanku.
Věž tanku R-35 byla odlévaná. Ve věži byl lafetován kanón SA-18 ráže 37mm spolu s koaxiálním kulometem Chatellerault ráže 7,5mm. Věž byla kompletně obsluhována velitelem tanku. Velitel měl k dispozici malou kopuli s průzory a vstupní poklop v zadní části věže. Ten po svém sklopení poskytoval prostor k sezení velitele mimo bojovou oblast. Tanky R-35 pozdějších sérií byly dovybaveny radiostanicí obsluhovanou velitelem. Tank Renault R-35 byl nejrozšířenější z francouzských lehkých tanků. Celkem jich bylo vyrobeno 1070 pro Francii a dalších 560 pro export.

Nasazení

Ani vynikající konstrukce francouzských tanků nemohla vynahradit nevhodný způsob jejich nasazení. Francouzská armáda byla vycvičena na defenzivní boj ve kterém byly osamocené tanky používány pro podporu pěchoty. Nasazené tímto způsobem pak nemohly konkurovat německým tankovým skupinám, rychle pronikajících na území Francie. Tank R-35 byl sice díky svému silnému pancéřování a malým rozměrům obtížně zničitelný německým dělostřelectvem, nicméně jeho malá rychlost ho vystavovala nepřátelské palbě na příliš dlouhou dobu. U těchto tanků se tak naplno projevila francouzská doktrína nasazení tanků pro podporu pěchoty. Velké množství tanků R-35 padlo do rukou Němcům, kteří je opětovně nasadili zejména v bojích na Balkáně a v Sovětském Svazu. Několik těchto tanků bylo dislokováno na francouzských ostrovech v kanálu La Manche. U většiny tanků R-35 ale Němci odstranili věž a konvertovali tato vozidla na dělostřelecké tahače.

Vyráběné pod-modely Modely


Časová osa

Fórum Technický koutek Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Renault R35

Renault R35
1226 x 871 ... 225 KB
2015-02-25  udm
Renault R35
800 x 612 ... 59 KB
2015-02-25  udm
Renault R35
1280 x 895 ... 186 KB
2015-02-25  udm
Renault R35
451 x 342 ... 26 KB
2010-10-30  inraj


Poradna Vložit otázku

Videa Renault R-35

[Mega] ! 5 zastępów JRG Jasło alarmowo do pożaru ! NFS World - Chevrolet Camaro ZL1 'Elite' vs. Nissan GT-R SpecV (R35) Drag Race NFS World- Mclaren F1 (820=S) Lions Challenge in 1.49.13 (Just 4 Fun) Moteur renault qui s'emballe (turbo)

Naše vozidla Přidat vozidlo

Časová osa

1960 1970 1980 1990 2000 2010
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6
Renault R35 AMX R-40
R-39
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6
1960 1970 1980 1990 2000 2010