Renault 5




Renault 5

Rok výroby 1972 - 1990

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_5

Kategorie: Starší modely

Renault 5 byl malý automobil, který v letech 1972 až 1996 vyráběla ve dvou generacích francouzská automobilka Renault. Nahradil Renault 4 a jeho nástupcem byl Renault Clio.

Renault 5

Další jména Le Car
Roky produkce 1972 - 1996
Místa výroby Francie, Španělsko, Venezuela,Slovinsko a Írán
Předchůdce Renault 4
Nástupce Renault Clio
Konkurence Fiat 850
Karoserie 3-dveřový hatchback
Třída malé automobily
Motor 0,8 - 1,7L

První generace

Vyráběla se do roku 1984. Montovala se ve francouzském Billancourtu, španělském městě Valladolid, venezuelském městě Mariara, slovinském Novom mestem a íránském Teheránu. Karoserie se vyráběla jako tří- nebo pětidvéřový hatchback. Design vytvořil Michel Boue. Výrazným desinérským prvkem a typickým znakem se staly zadní světlomety umístěné v C-sloupku. V USA se vůz vyráběl a prodával pod názvem Le Car.

Motory

  • 0.8 L (26 kW); max. rychlost: 120 km/h
  • 1.1 L (33 kW); max. rychlost: 135 km/h
  • 1.3 L (40 kW); max. rychlost: 140 km/h
  • 1.3 L (46 kW); max. rychlost: 151 km/h
  • 1.4 L (46 kW); max. rychlost: 142 km/h
  • 1.4 L (81 kW); max. rychlost: 185 km/h
  • 1.4 L (118 kW); max. rychlost: 201 km/h
  • 1.7 L (67 kW); max. rychlost: 175 km/h

Druhá generace

Vyráběla se do roku 1996 a montovala se ve všech lokacích jako předchůdce. Design druhé generace vytvořil Marcello Gandini. Z vozu byl odvozen užitkový vůz, který se prodával pod názvy Express, Extra a Rapid. Nejsportovnějším modelem byl typ GT Turbo, který dosahoval výkonu 85 kW. Po náběhu výroby první generace Clia pokračovala ještě několik let souběžně výroba.

Motory

  • 1.0 L
  • 1.1 L
  • 1.4 L
  • 1.4 L Turbo
  • 1.7 L
  • 1.7 L 69 kW
  • 1.6 L diesel

Závodní verze

Renaulty 5 byly upravovány firmou Alpine pro rallye. Původně byly homologovány pro soutěže ve skupině 2.

Vůz Renault 5 GT skupiny N zvítězil na Rallye Pobřeží Slonoviny 1989.

Renault 5 Turbo

Původně byl představen na Pařížském autosalonu 1978. Poprvé startoval v Mistrovství světa v rallye 1980 ve skupině B na Korsice. Oproti sériovému provedení byl motor umístěn uprostřed za předními sedadly. V přední části se nacházely chladící komponenty a rezerva. Karoserie byla rozšířená o 25 cm. Vůz byl vybaven pohonem zadních kol. Vozy dosahovalý výborných výsledků zejména na asfaltovém povrchu.

Pohon obstarával turbodmychadlem Garett T2 přeplňovaný čtyřválec OHV o původním výkonu 247 koní. Později výkon vzrostl až na 355 koní. Měl různé objemy v rozmezí 1379 až 1526 cmm. Dvě palivové nádrže umístěné vzadu měly objem 93 litrů. Převodovka byla manuální synchronizovaná. Podvozek měl nezávislá lichoběžníková ramena se zkrutnými stabilizátory a kapalinové tlumiče. Na obou nápravách byly kotoučové chlazené brzdy. Přední kola měla rozměr 190/55 a zadní 220/55. Všechny troje dveře byly vyrobeny z hliníku, kapota a přední blatníky z plastu. Přední okno bylo z bezpečnostního skla a ostatní z čirého plastu. Hmotnost vozu byla 980 kg.

Renault MAXI 5 Turbo

Vůz byl velmi podobný předchozímu typu, ale měl pohon všech kol a výkon 402 koní. Jean Ragnotti vyhrál na Korsice v roce 1985. V témže roce ale tým Renault Sport opustil Mistrovství světa, protože vozy nedokázaly konkurovat ostatním speciálům na nezpevněném povrchu. Několik vozů se nadále pohybovalo v závodech do vrchu.

 

zdroj: Wikipedia

Vyráběné pod-modely Modely

Baccara
C
Campus
Exclusiv
GT Turbo
GTD
GTE
L
TD
TL
I
1972 - 1985
II
1984 - 1996

Časová osa

Fórum R5 Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
problém u r5 gt turbo 7 žanekr5gtt žanekr5gtt
6 let, 4 měsíců
problém u r5 gt turbo


Nové téma

Články

Znovuzrození Renaultu R5

R5 znovu na scéně?

Renault uvažuje o vývoji supermini inspirovaného původním modelem R5, které by se mělo stát elegantním soupeřem pro vozy jako je Citroën DS3, Mini či Fiat 500. Znovuzrozená R5 by měla po boku čtvrté generace modelu Clio a modelu Twingo doplnit segment malých vozů.

Historický „best – seller“

R5 byla první moderní supermini - hatchback se třemi dveřmi je stále považován za husa...

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Renault 5

Renault 5
1024 x 768 ... 90 KB
2007-01-28  pavlos
Renault 5
1024 x 768 ... 88 KB
2007-01-28  pavlos
Renault 5
1024 x 768 ... 139 KB
2007-01-28  pavlos
Renault 5
1024 x 768 ... 191 KB
2007-01-28  pavlos


Manuály Renault 5 Vložit nový manuál

Manuály servisní (8) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
5 SUPER5.rar Česky 11.1 MB
5 1987 - 1991 super5 1.pdf Anglicky 12 MB 805
5 1976 - 1981 renault 5 tl ts gtl parts list.rar Anglicky 32.5 MB 458
5 I renault automatic transmission manual.pdf Anglicky 1.42 MB 276
5 monopoint bendix injection.pdf Anglicky 1.29 MB 98
5 carburettor index of settings sheets.pdf Anglicky 934 KB 74
5 super 5.rar Anglicky 10.8 MB
5 1984 - 1996 manual taller renault super5.pdf Španělsky 139 MB 282

Poradna Vložit otázku

Pojistková skříňka   Prosím vás, nevíte někdo ze zdejších, kde by mohly být pojistky u Renault 5 Campus ? Nějak to nikde nemůžu najít a zřejmě mi nějaká ta pojistečka "vyflusla" - nejdou mi linkry (!) :( Děkuji předem

seřízení, příp.oprava karburátoru na voze R 5   sháním doporučení na seřízení, případně opravu karburátoru na R5. Při přidání na rozjezd se zahlcuje a občas při dojíždění zhasne motor a při nastartování se to jeví jako "ulitý"

Videa Renault 5

Wookie Racing in Renault 5 GT Turbo Santa pod Fiat Uno vs Renault 5 Historic Rally Cars / Slowly Sideways Opening a locked car with a shoestring in 5 seconds in russia

Naše vozidla Renault 5 Přidat vozidlo

1986 Renault 5 Campus 1.4

3 fotek

Výkon motoru 44 kW (60 PS) při 5250 ot./min. Palivo benzín. Motor 1 397 ccm (85 cui), 4-válec, Řadový.

1985 Renault 5 II 1.4

1 fotek

Výkon motoru 44 kW (60 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 400 ccm (85 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil.

1984 Renault 5 1.4

6 fotek

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 400 ccm (85 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil.

Renault 5 TX (typ 1249) Vyrobeno ve Španělsku ve Valladolidu.

1988 Renault 5 TL 1.1

1 fotek

Výkon motoru 32.5 kW (44 PS) při 4400 ot./min. Maximální rychlost 143 km/h. Hmotnost 785 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 108 ccm (68 cui), 4-válec, Řadový.

1990 Renault 5 II 1.4

1 fotek

Výkon motoru 43 kW (58 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 390 ccm (85 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil.

Renault 5 EBS Cabrio

el. střecha, 4x el. okna, kola Minilite 7x13, pneu 175/50 R13

Časová osa

1970 1980 1990
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6
Renault 5 Baccara
C
Campus
Exclusiv
GT Turbo
GTD
GTE
L
TD
TL
I
II
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6
1970 1980 1990