Fórum - Téma


Klimatizace


Fórum Technický koutek Klimatizace



1  2  3

2017-07-12 09:26:23

nenča: Zatím nic! Prohlížel jsem důkladně jak konektor, tak senzor a žádné označení jsem neobjevil. Takže mi zbývá jedině servis, Má tam origo diagnostiku, tak ta snad něco vypíše. Jak jsem dopadl dám vědět.

2017-07-12 10:08:46

ferda328: Ahoj, no já se s tím trápím, diagnostika nenašla nic, ale to prý neznamená, že nemůže být tlakový spínač vadný, Venca mi hodně pomohl, je vidět, že se v tom vyzná a umí. Já ho teď proměřoval ten spínač podle obrázků od Venci a vychází mi z toho, že kostra převádí, ale proud ne. Snad jsem to proměřil dobře a z toho rozpoznal, který pin je který a zkusím to v konektoru proklemovat bez spínače, když se kompresor rozjede a spojka sepne, spínač je v háji, nesmím to ale překlenovat špatně, abych nepusil prou někam, kam nemám a neudělal víc škody než užitku.

venca0409: Tak jsem teď proklemoval po testu toho spínače tu svorkovnici, jestli jsem ovšem dobře odvodil jednotlivé piny A, B, C, D, kde byl jako jedniný odpor naměřený mezi A a B, tak tyto dva a pak jsem proklemoval C, ten je jasný, tam je jako na jediným naměřený po zapnutí zapalování proud +12V s D. Stalo se pouze to, že se roztočil ventilátor naplno, spojka nesepnula. Když jsem ty klemy vyndal a svorkovnici nechal nezapojenou do spínače, chová se to úplně stejně, jako když je zapojená. To znamená, že po nastartování se rozsvítí kontrolka klimy a roztočí se mírně ventilátor.

Teď znovu proklemoval a k tomu kompresoru proud nejde Venco, se fakt už poseru. Déšť mě vyhnal a stejně bych proud od baterie přímo do konektoru kompresoru nedostal, je přímo nahoře pod altíkem a hned u spojky, konektory hluboko utopený v tom konektoru, jsou tam dva právě, ten proud a kostra.

A napadla mě ještě jedna věc, kdyby byl ten kabel přerušený, nemohla by být v obou kostra, dám zkoušečku na +12V a do obou pinů konektoru kompresoru a u obou se zkoušečka rozsvítí, diodová tedy.

2017-07-12 20:33:00

nenča: poslal jsem mejl

2017-07-12 20:45:02

venca0409: jj, já vím, už jsem ti stačil odepsat pane machr svého oboru, smekám před tebou a hluboce se klaním tvému umu.

2017-07-12 21:10:39

nenča: no, nato že mám certifikát na klimatizace, tak už v tom hodně plavu.

2017-07-12 21:17:41

venca0409: Tak jasný, že takovýhle věci neděláš často a co si neoživuješ nebo nezdokonaluješ, to zapomínáš, to je přirozený, ale i tak, u mě za 1*

2017-07-13 18:05:45

nenča: Dnes naplněno. Klíma byla skoro prázdná. Kudy to uteklo, nebo utíká nezjistili. Zatím jsem nic neplatil, dali mi 14 dní na zkoušku a pak se uvidí.

2017-07-13 18:49:33

ferda328: Super, já od zítra taky, já byl za kámošem, co elektrikařině rozumí asi jako nikdo, všechno proměřil, jenže mašinkou za 150k a zjistil, že je všechno v cajku, vadný snímač tlaku nepřeváděl proud ke kompresoru. Jenže já umělec vytáčel ten snímač, pod ním je ventilek, který zabrání úniku media, jenže uno to povolilo i s ním, snímač vystřelil, protože tam bylo i barvivo, tak motor s chladičem zelený, já ruku spálenou od toho a klima totál prázdná, zítra ráno přijde nový spínač, natočím a jedu plnit, se poseru. Ale jak se říká, chybyma se člověk učí, akorát já si takový dovolit nemůžu, hlavně, že pošlape, mohlo to být mnohem dražší, což bych nezaplatil momentálně.

venca0409: Ahoj Venco, tobě patří poděkování, asi si četl můj příspěvek výš, ale abych ti to upřesnil. Tam kde jsem našel proud v konektoru snímače, tak ten je jen dočasný pro sepnutí ventilátoru, to jsem myslel, že je C, ale je to A, tam kde jsem si myslel, že je kostra A, tak tam je nějakých 6V, ale až když ten snímač dá povel něčemu jinýmu, on mi to vysvětloval, ale bylo toho na mě moc, tak to je C a ten teprve sepne proud na ten kompresor na D a kde jsem si myslel, že je D, tak tam je B. Je to dost složitý pro normálního člověka, ale kdo tomu rozumí, podle schema to pro něj byla hračka. Byl jsem bez media, tak jenom odzkoušel i spojku kompresoru a všechno maká, jak má, jen ten snímač nedával povely, kam měl, pak se tam ty proudy a kostry mění ve svorkovnici, že mi to hlava nebere.

2017-07-13 20:00:54

nenča: tak hlavně, že se podařilo. kdybys to neměl tak daleko, tak bych to naplnil zadarmo.

2017-07-13 20:04:23

ferda328: tak to je dobře, že to šlape. to se stává, že do čtyř let uteče do množství, kdy nestačí tlak na sepnutí čidla.

2017-07-13 20:30:56

venca0409: Škoda, ale jsem rád, že to dopadlo aspoň takhle, aspoň vím, že se nemám srát do něčeho, čemu nerozumím, elektrika v autě je pro mě tabu a jak je vidět, "myslet tady rozhodně znamená, hovno vědět."

2017-07-14 09:03:39

venca0409: Jenže mně uteklo během jednoho měsíce

Servis v reklamě má napsáno "kontrola těsnosti". Přijímací technik mi řekl, že jsem to měl říct, že to uteklo za měsíc. Jsem přesvědčený, že jsem mu to říkal, ale mechanik asi těsnosť neřešil, proto mi asi technik řekl, že zatím nic neplatím a mám přijet za 14 dnů . Uvidím co bude dál.

2017-07-14 12:00:25

Se z toho už vážně poseru, nový spínač, naplněno a hovno, pořád to samé, svítí kontrolka klimy, sepne ventilátor, ale spojka nesepne kompresor. Jedu znova za tím kámošem, má naštěstí hromadu času, on už rok učí na průmyslovce, stát prý tak pomáhá malým soukromníkům, že se na to vykašlal, chtěj jen prachy a prachy, víc a víc. Dřív bych ho nedohonil, teď má 3 měsíce volna, 2 prázdniny s dětma a 1 normálně dovolenou, neskutečný, tak jsem zvědavý, na co přijde, mám obavy, že závada bude závažnější, včera na spojku poslal proud jen z baterie, aby byla slyšet spojka, nemohl jsem to natáčet bez media. Pak dám zase poznatky nový, už z toho začínám mít osypky.

2017-07-18 11:41:32

Tak mi kámoš poradil, že má narváno a nemá čas, vydrž to prý tak 1,5 měsíce a už jí potřebovat nebudu. Hm, taky řešení, ale takový já odmítám.


Odpovědět

1  2  3