Články


Renault Samsung Motors

2011-10-12 Přečteno: 1 621x

Renault Samsung Motors je jihokorejská automobilka. Zprvu byla založena jako Samsung Motors v roce 1994 a auta začala prodávat v roce 1998, těsně před tím, než byla jižní Korea zasažena asijskou finanční krizí. Vyjednávání s Renaultem začalo v prosinci 1998 a v září roku 2000 Renault koupil 70% podíl za 512 milionu amerických dolarů.

Historie

Samsung Motors (také známý jako as SMI) byl založen poté, co šéf Kun Hee Lee došel k závěru, že automobilový průmysl je spojením mnoha dalších odvětví průmyslu. Pro skupinu Samsung toto mohlo dovolit financování a technologie z celé skupiny zahrjíce mimo jiné i Samsung Electrics a Samsung Electronics. Bohužel pro Samsung, zrovna v době, kdy byl založen Samsung Motors, zastihla je asijská finanční krize. SMI bylo nabídnuto k prodeji a prvním ze zájemců bylo Daewoo Motors, ale jak se krize prohlubovala, Daewoo Motors bylo samo prodáno skupině General Motors (GM). Hyundai Motors byl také zvažován jako jeden z potencionálních kupců, ale firemní politikou a boji mezi Samsung Group a Hyundai Motors bylo toto znemožněno.

Spolu s osobní náklonností pro auta bylo snem pana Lee vybudování globální síly zpočátku s technickou pomocí od Nissanu, společnosti, která v časech založení SMI byla v hluboké finanční tísni. Vztah SMI s Nissanem mohl být jedním z důvodů, proč Renault koupil většinový podíl ve společnosti Nissan. Jedním z úplně prvních plánů pro SMI bylo zpočatku zvažováno spojení s Volkswagenem nebo Hondou. Nicméně svojí finanční situací byl Nissan nucen předat své technologie a technické znalosti SMI. Nissan také dodával SMI své motory, jedním z nich byl proslulý Nissan vidlicový šestiválec VQ23DE (v současnosti je nahrazen motorem VQ35DE).

Od roku 1999 prodával Renault Samsung Motors v Chille v době, kdy firma představila SQ5 model (později model SM5). Tím se v roce 2011 Chille stalo jedinou zemí, kde RSM prodávalo své vozy pod značkou Renault Samsung Motors a ne jako přeznačkované (rebrand) Renaulty.

Současnost

Dnes si Renault Samsung Motors (RSM) udržuje dobrou pozici na Korejském automobilovém trhu, se svým modelem SM5 pokračuje udržení svého zázemí oproti konkurenci. Také RSM je ve stádiu změn svých produktů založených na základech Nissan architektury nově na architekturu Renault. Například pro příští generaci Mégane bude převzat základ Nissan Sylphy jako základ pro SM3. Také v závislosti na trendu vývoje Renault - Nissan aliance budou benzinové motory dodávány Nissanem, zatímco dieselové motory budou pocházet od Renaultu. Kromě toho model QM5 (cross-over, krycí jméno: H45), byl vyvinut ve spolupráci s Nissanem (který zároveň model QM5 použije jako základ pro jeho další Xtrail, krycí jméno P32M). To se již prodává v Jižní Koreji, Evropě, Číně, Mexiku a Jižní Americe a více nových vozů je plánováno do budoucnaTím dojde ke zvýšení stávající výrobní kapacity firmy z 125.000 - 130.000 jednotek na 250.000 jednotek v roce 2010vyšší produkce se zaměří na země BRIC země jako Čína, Rusko, ale i části Evropy.

Tak jak Renault nemá výzkumná a vývojová centra a jen pár závodů v Asii, RSM bude v čele expanze Renaultu na rychle se rozvíjejících asijských trzích. Renault také bude nadále využívat názvu "Samsung" až do roku 2020 na základě licenční smlouvy se skupinou Samsung.


Akcionáři

  • 80.1% Renault
  • 19.9% Samsung Electronics

Vyráběné modely

QM5

založený na Nissan X-Trail, první crossover auto firmy RSM, prodávaný na  zahraničních trzích pod značkou Renault Koleos

SM7

založený na modelu Nissan Teana

Nový SM5

založený na modelu Renault Laguna III

SM5

půdovně založený na modelu Nissan Cefiro z roku 1995 a Nissan Maxima, nahrazeno v roce 2005 modelem založeném na modelu Nissan Teana

SM3

založený na modelu Renault Fluence

SM3 CE

založený na první generaci modelu Nissan Bluebird Sylphy

Budoucí modely

FM5

založený na modelu Renault Grand Scenic

SM1

založený na modelu Renault Clio

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie


Články