Články


Oprava Renault 25 Baccara v servisu 'Autoslužby Kukelka'

2005-08-24 Přečteno: 7 187x

Slovo úvodem - Nechci v tomto článku dělat závěry o serióznosti či kvalitě služeb zmiňovaného autoservisu, proto se tu budu snažit jen nezaujatě (snad) popsat průběh oprav mého vozu. Názor nechť si každý čtenář udělá sám. Pokud se o něj bude chtít podělit, můžete tak snadno učinit formou "Diskuze o článku".

Servis, o kterém zde píši je - 'Autoslužby Kukelka', Telefon: +420 602643469, Fax: +420 283931673, Adresa: Oderská 333/5, 196 00 Praha - Čakovice

Opravy, které jsem potřeboval na autě udělat:

  • převodovka - výměna
  • spojka - komplet nový set (lamela, přítlačný talíř, ložisko)
  • klimatizace - nefungovala - nespínal kompresor
  • kotouče - stočit
  • servořízení - netěsnilo
  • nové přední tlumiče

    Optimismus na začátku - Dávám jim tam auto. Servis pěkný, nová budova, čistý, hodně 2-sloupových heverů, vše působí solidně., těším se, že jsem našel dobrý servis, kam se budu rád vracet. Sepsali jsme Zakázkový list s odhadovanou cenou 20.000 Kč. Oprava měla být provedena do 1 týdne. Staré díly, které budou měnit, jsem chtěl zpátky všechny.

    Doba oprav a ceny - Oprava ale nakonec trvala 3 týdny a cena byla 34.000 Kč. A to nebyly vyměněné tlumiče - takže kdyby byly, cena by byla ještě podstatně větší ... Protože pracuji 50 km za Prahou, dojíždění je pro mě bez auta nemyslitelné, musel jsem si půjčit po onu dobu jiné auto, což mě stálo další výdaje.

    Vyzvednul jsem auto ze servisu - hned druhý den, co jsem si ho vyzvedl, začalo se po pár kilometrech kouřit zpod kapoty. Hned jsem zastavil a otevřel kapotu. A ejhle, všechen olej ze serva vystříkal do motorového prostoru. Odvezl jsem auto zpět do servisu, ať se na to podívají. Vyměnili tlakovou hadici od serva poblíž alternátoru. Údajně byla úplně nakousaná, že za to prý oni nemůžou, to při výměně převodovky oni nemohli udělat. Naúčtovali mi 500 Kč za novou hadici a olej. Tak jsem zase s autem chvíli jezdil - a ejhle, stejná porucha znova. Zase na stejném místě prokousaná hadice. Došlo mi, že alternátor 4cm pod hadicí ji těžko může prokousat, pokud ovšem nejsou v háji silentbloky motoru. Oba dva byly utržené. Zajímavé. Od doby, co jsem auto koupil do doby, než jsem ho dal do servisu jsem s nim 4 měsíce lítal a to stejně ostře nebo spíš víc než po tom, co jsem ho vyzvedl ze servisu. Takže je to asi jasné - silentbloky mi museli utrhnout v servisu.

    Tlumiče - údajně je nemohli vyměnit proto, že z druhovýroby tam nejdou, že prý miska na tlumiči byla o 3,5 cm posunutá. A že těch tlumičů z druhovýroby vyzkoušeli více. OK. Ptám se, které tam zkoušeli, že to sám zkusím obvolat a pozjišťovat. Odpověd zněla "nevím, to není důležité". A kdo to ví ? "Nákupčí" .. Můžete mi na něj dát telefon ? "Nemám telefon na nákupčího" ... Debata jak s děckem z pomocné školy ... Žádal jsem tedy alespoň ať mi vyfotí ten tlumič vyndaný z mého auta digitálem ať to můžu podle toho shánět. Slíbili že vyfotí. Ale nevyfotili. Ptám se, či na obou stranách vyndavali tlumiče (abych věděl, či budu zase platit zpětnou montáž) - prý jen na jedné straně. Ptám se proč ... Údajně, že se na jedné straně musel vyndat kvůli demontáži / montáži převodovky (což je samozřejmě holý nesmysl).

    Převodovka - v mé byl roztržený hřídel = nemá cenu opravovat. Koupili z vrakáče za 6500 Kč nějakou jetou. Ale nezavolali mi a nezeptali se, či je cena OK ... Kdybych já jim pravidelně nevolal, kdoví, či by se oni vůbec ozvali. Já bych převodovku sehnal za 3000 Kč jetou ve výborném stavu bez problému. I když na v6 se scháněj převodovky blbě, protože téměř všechny automaty se přestavují na manuály, takže po převodovkách je hlad.

    Servořízení - moje netěsnilo. Sehnali nějaké jeté na vrakáči za 5500 Kč. Hrozná cena ... já bych za to víc jak tisícovku nedal. Když jsem se ptal, na kterém vrakáči to koupili, opět nevěděli, věděl to pan "Nákupčí".

    Spojka - když jsem s nimi mluvil po tel., říkali, že je ta moje OK. Ale že když už je to rozebrané, že se to vymění radši také. Souhlasil jsem, nechtěl jsem na autě šetřit za každou cenu. Ale když jsem auto přebíral, byl jsem seznámen s faktem, že moje komplet spojka někam zmizela, nevědí kam. Zajímavé. Ta věc, kterou nejhůře ověřím a která byla nejdražší (asi 9000 Kč), či je vyměněná za novou, tak tu zpět nedostanu, vše ostatní ano. Tak mám tam novou či ne ? Jsem moc podezřívavý nebo je to prostě jasné ? Rozebrat auto kvůli tomu, abych se přesvědčil ? Uff, to asi ne.

    Ruční brzda - po vyzvednutí ze servisu nefungovala vůbec (nevím proč, jediné co se tu na brzdách dělalo bylo stočení kotoučů). Předtím fungovala (v jiném servisu mi měnili 2 týdny předtím nové lanovody ruční brzdy, destičky přední i zadní, brzd. kapalinu).

    Na závěr - volal jsem jim do servisu a řekl o silentblocích. Vyloučili, že by je mohli oni utrhnout při demontáži / montáži převodovky. Klimatizace a ruční brzda - ať se stavím, že se na to podíváme. Rozhodl jsem se, že se již stavovat nebudu. Pochybuju, že by přiznali nějakou chybu ze své strany a vrátili mi cenu za doplnění klimy např. o utržených silentblocích ani nemluvě. Spíš by mě to stálo další tisíce na práci a materiálu. Dlouho jsem váhal či mám nebo nemám o tom napsat článek, či bych jim nekřivdil ... ale nakonec jsem ho napsal a nechám na čtenáři, nechť posoudí, kde by mohla býti pravda.

    Konečná bilance - zaplatil jsem 34 000 Kč, práce z toho byla 42 hodin po 350 Kč/hod.

    Co z toho všeho plyne - pokud můžete, opravujte si auto sami. Já už to tak opět dělám. Vyjde to mnohem levněji, budete vědět, co jste jak udělali, bude to uděláno pečlivěji. Pokud si to neumíte sami udělat nebo nemáte kde nebo nářadí, obraťte se na někoho, na koho máte dobré reference. Nikdy nechoďte do servisu, který neznáte.

    Hodně štěstí s opravami !

    Pavel

Diskuze o článku Nové téma



Články