Články


NOVÝ RENAULT CLIO: „EURO NCAP’S BEST IN CLASS CARS OF 2012“

2013-02-02 Přečteno: 1 050x

  • 23. ledna 2013 organizace Euro NCAP ohodnotila nový model Renault Clio jako „nejlepší automobil roku 2012“ v segmentu městských vozidel.
  • Toto ocenění opět potvrzuje know-how Renaultu v oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti jakožto prvního evropského výrobce, který v testech Euro NCAP v roce 2001 získal s Lagunou 5 hvězdiček

Renault se u nového Clia zaměřil na velmi vysokou úroveň v oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti. Přestože v roce 2012 nezávislá organizace Euro NCAP zavedla novou metodiku hodnocení aktivní a pasivní bezpečnosti (od nynějška 4 kategorie), hodnocení nového Renaultu Clia je ukázkovým příkladem: ochrana dospělých 88 %, ochrana dětí 89 %, ochrana chodců 66 % a asistenční systémy 99 %. Nové Clio s celkovým hodnocením 85 % dosahuje oproti svému předchůdci dalšího pokroku a zaujímá vedoucí postavení ve svém segmentu, ve kterém získává dokonce nejlepší známku v kategorii ochrany dětí, nárazu chodců a bezpečnostní výbavy.Na základě tohoto hodnocení označila organizace Euro NCAP nového Renaulta jako „nejlepší městský automobil roku 2012“.

Všechny verze jsou vybaveny řadou systémů ESC, ASR, ABS a AFU, dále elektrickým variabilním posilovačem řízení a omezovačem a regulátorem rychlosti. Pro oblast pasivní bezpečnosti je významné zejména použití oceli s velmi vysokou mezí elasticity u vyztužené nástavby karoserie. Seznam ochranných zařízení, která jsou na palubě k dispozici, je úctyhodný: vysoce účinné čelní airbagy, boční airbagy chránící hlavu a hrudník se dvěma snímači pro rychlejší detekování nárazu, bezpečnostní pásy s předpínačem a omezovačem přítlaku na předních sedadlech, opěrky hlavy zabraňující poranění krční páteře, funkce omezovače přítlaku na zadních sedadlech, příčka zadržující zavazadla, ochrana proti podklouznutí (Fix4sure), 3 tříbodové kotevní úchyty na sedadlo Isofix (1 vpředu a 2 postranní vzadu), 4 homologované pozice pro upevnění bezpečnostních pásů pro děti a dále připomínač zapnutí bezpečnostních pásů (SBR) na všech sedadlech (vizuální a zvukový).

Volitelně je k dispozici kamera pro couvání a couvací radar usnadňující vnímání blízkého okolí. Nový Renault Clio nabízí také asistenta rozjezdu do kopce téměř u všech motorů.

Renault se již více než 50 let věnuje výzkumu a vývoji technologií s cílem zlepšit bezpečnost svých vozidel. Svůj přístup a odborné znalosti opírá o skutečnou bezpečnost vycházející z nehodovosti. V roce 2001 byl Renault Laguna prvním vozidlem v historii, které v nárazovém testu Euro NCAP získalo maximální ohodnocení 5 hvězdiček. Přestože evropská organizace svá kritéria postupně zpřísňovala, dosáhlo od té doby stejného hodnocení 12 vozidel, z nichž Clio 3 v roce 2005. Pokud jde o bezpečnost, Renault má řadu vozidel na nejvyšší úrovni ve všech kategoriích a nepochybně právem patří do evropského automobilového světa.

HISTORIE GENERACE CLIO:22 LET JAKO „VELKÉ“

Od roku 1990, kdy byla první generace Clia uvedena na trh, má toto „malé vozidlo“ stále úspěch. 22 let historie generace s více než 11 miliony prodaných vozidel. A recept na úspěch? Komfort, víceúčelovost, bezpečnost, kvalitní výroba, ale také úroveň výbavy, které ho řadí do popředí v jeho segmentu. Zkrátka Clio neustále požaduje od malých vozů standardy „velkých vozů“.

V roce 1990 se Clio stává nástupcem velmi oblíbeného Renaultu 5 v segmentu malých vozidel, avšak s umístěním ve vyšším segmentu.Jeho design okouzluje a ocenění nenechají na sebe dlouho čekat, počínaje velmi vytoužením titulem „automobil roku 1991“. Clio se velmi rychle stalo referencí ve své kategorii. Verze dostupné široké veřejnosti jsou doplněny nejsportovnějšími verzemi Clio S, Clio 16V (1991) nebo Clio Williams 2.0 16 ventilů (1993). Clio Baccara (1991) získává definitivně statut „velkého vozidla“ se standardní výbavou, která nemá v tomto segmentu obdoby: sedadla v dvoubarevném koženém provedení, hlavice řadicí páky z žilkovaného ořechového dřeva, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederním nastavením, klimatizace, ovladače rádia pod volantem, posilovač řízení… tato výbava rozhodně patří do vyššího segmentu. A co říci o zhruba 50 elektrických vozidlech Clio, která byla v roce 1997 samoobslužně zkoušena ve francouzském městě Saint-Quentin-en-Yvelines v rámci velmi avantgardního programu „Praxitèle“?

V roce 1998, zatímco se vyrobily téměř 4 miliony vozidel Clio v 7 zemích, nastupuje druhá generace s cílem mít „ještě více, dokonce vše jako velké vozidlo“. Bezpečnost činí dostupnou pro každého, zejména systémem ABS a novými airbagy SRP u řidiče a spolujezdce včetně bočních airbagů a posilovače řízení standardně u všech verzí. V roce 2000 Clio posílilo díky divizi Renault Sport, která vyvinula Clio 2.0 16V a Clio V6 24V o výkonu 230 koní s motorem umístěným v zadní středové poloze! V roce 2001 po více než 1,9 milionu prodaných vozidel podstoupilo Clio II důkladnou úpravu a dostává asistenta nouzového brzdění, předpínače bezpečnostních pásů a dešťové a světelné senzory… ale také dieselový turbomotor K9K 1.5 dCi se systémem Common Rail.

V roce 2005 se na scéně objevuje Clio III, zatímco Clio II pokračuje ve své úspěšné obchodní kariéře pod názvem Clio Campus. Jako první ve svém segmentu získal „handsfree“ kartu a podle úrovně výbavy má rovněž k dispozici radar pro couvání. Clio III dosáhlo v oblasti bezpečnosti bezpochyby špičkové úrovně: první vozidlo, které ve své kategorii získalo 5 hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP, je vybaveno výjimečným brzdovým systémem (ABS s rozdělovačem brzdného účinku a asistentem nouzového brzdění) a může být vybaveno systémem kontroly dynamiky řízení (ESP). S touto výbavou získává v roce 2006 druhý titul auto roku (Car Of The Year) – unikátní držitel dvou titulů!

V roce 2006 se objevuje Clio Renault Sport, které bude obecně uznáváno jako výjimečné sportovní vozidlo spolu s vozidly Clio 2.0 16V a Clio V6 24V s výkonem 230 koní s motorem umístěným v zadní středové poloze a zadním náhonem. Ke svým 18. narozeninám v roce 2008 si Clio nadělilo první verzi Estate, zatímco integrovaná navigace Carminat TomTom, která upozorňuje na nebezpečné zóny, se objevila u fáze 2… velmi brzy byla rozšířena o funkce poskytující informace o dopravě a počasí v reálném čase, čímž se ještě zvýšila bezpečnost cestování.

I, II, III a… rok 2012 – to je rok Clia IV! Poslední generace představuje omlazený vzhled Renaultu, který se snaží být jednoduchý, smyslný a vřelý. Všemi očekávaný si okamžitě získává pozornost veřejnosti, sklízí první vavříny od novinářů a… nové verze Grandour a R.S. budou uvedeny do prodeje v 1. čtvrtletí roku 2013.

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Renault Clio

Toto je článek o modelu Renault Clio IV x98

Test Renaultu Clio 1,5 dCi: elegán v malém balení

V tmavé barvě jeho křivky úplně nevyniknou, ale když vidíte nové clio v nějakém výrazném odstínu – třeba červeném, modrém nebo žlutém – patrně se vám líbit bude. Mezi auty velikosti fabie není, snad s výjimkou italské provenience, mnoho takto výrazných aut.

Široce rozkročené a vizuálně nízké clio působí velmi dynamicky, nehledě na mnoho prolisů, prudké zakončení zadního sloupku, výrazná přední i ...

NOVÝ RENAULT CLIO GRANDTOUR: ZKONSTRUOVANÝ I PRO ESTÉTY

Se svým emotivním stylem inspirovaným prvotřídními sportovními vozy kombi přináší nový Renault Grandtour na trh inovativní nabídku.

Pod atletickou linií se schovává funkčnost a modularita, jakou zákazníci od vozů kombi segmentu B očekávají. Velký zavazadlový prostor 443 dm3 lze díky sklopným opěradlům zadní řady sedadel, děleným v poměru 1/3 - 2/3, zvětšit na 1380 dm3. Přední sedadlo spolujezdce ...

Renault Clio RS 200

Možná, že do francouzských kin dorazilo trošku sójové volné pokračování famózní Šifry Mistra Leonarda až teď a ještě méně Renaultu vadilo to, že oficiálním partnerem dotyčného filmu byla Lancia. V Dieppe se prostě TEĎ rozhodl, že si půjčí označení filmu pro svou nejnovější speciální edici Clia RS.

Ange & Démon

Tak se jmenuje Ange & Démon, což nejspíš není třeba překládat a je přímo nas...


Články