Články


Dodge Viper SRT 2013

2012-04-06 Přečteno: 1 819x

Auto, které je očekávanější než očekávané. Ne, nemluvím o novém Skylinu, ani o novém Ferrari a dokonce ani Lamborghini. Řeč je o nové generaci SRT Viperu! Ta je jiná než ta předchozí, ale přece stejná. Pojďme se podívat na základní info!

Design nového Viperu je velmi podobný tomu starému. Samozřejmě se zde odráží nový styl automobilů koncernu Chrysler, ale základní tvar zůstal nezměněn. Nová je například kapota s mohutným nasáváním a samozřejmě v předních i zadních světlech naleznete moderní diody LED. Nový je také zadní difuzor, od minulých generací zůstala zachována typická boule na zadní části střechy. Celkově je design modernizovaný, rozpačitý, ale mě se líbí...

Ovšem to zajímavější je pod karoserii – totiž celá karoserie je posazena na ocelovém podvozku, který je ale doplněn karbonovými a hliníkovými detaily. Konec konců, i celá karoserie nabídne hned několik karbonových ploch – kapota, střecha nebo víko kufru. Zde všude naleznete karbon. I díky tomu auto váží „jen“ 1 567 kg a ve verzi Track S dokonce jen 1 495 kg. A to je slušné...

Pod kapotou se ukrývá celohliníkový vidlicový desetiválec 8.4! A to je masivní motor – v době downsizingu určitě. Výkon tohoto „mastodonta“ je 649 koní a točivý moment 813 Nm (což je mimochodem nejvíce, co kdy kdo dostal z atmosferického motoru). Bohužel automobilka zatím neuvolnila další detaily k technice automobilu. Na zadní kola by měla být síla přenášena přes 6-ti stupňový manuál Tremec TR6060.

Pokud se bojíte, že nový Viper bude jen a pouze o brutálních výkonech, jste na omylu. Podle automobilky, má být kabina dostatečně komfortní. Zvolit si tak můžete třeba čalounění kůží či několika dalšími druhy tkanin a pokud by Vás omrzel zvuk desetiválce, má pro Vás autíčko multimediální systém Uconnect. Docela nezvyk u Viper, což?

Společně s „obyčejným“ Viperem, představila automobilka také závodní variantu Viper GTS-R. Ta bude brázdit okruhy v zámoří s tamní serii American Le Mans. Do závodů budou nasazen dva továrnou podporované kousky a to ve třídě GT.

A nakonec to, co Vás také bude jistě zajímat – ceny. Ty Dodge zatím neoznámil, ale hned od začátku prodeje na konci roku 2012 budou k dispozici dvě verze – SRT Viper a SRT Viper GTS. GTS dostane např. adaptivní tlumiče Bilstein nebo nové sportovní skořepiny. Koncern Chrysler také váhá nad dovozem do Evropy. My mu vysíláme jasné ANO!

Srovnání s konkurencí:

SRT Viper 2013 Corvette ZR1 Shelby Mustang GT500
Motor: 8.4 V10 Motor: 6.2 V8 Motor: 5.8 V8
Výkon: 649 k Výkon: 647 k Výkon: 650 k
Točivý moment: 813 Nm Točivý moment: 819 Nm Točivý moment: 813 Nm
Převodovka: 6-ti stupňový manuál Převodovka: 6-ti stupňový manuál Převodovka: 6-ti stupňový manuál

 

 

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie


Články